Lost password?
 
by Pr3liator

by Pr3liator

Marketing - 28 Oct 2010

Banners werken niet meer

De invloed van online advertenties loopt terug, terwijl de impact van tv-reclame verreweg het grootst blijft.

TV heeft en houdt met afstand het grootste impact op consumenten, gevolgd door advertenties in tijdschriften. De invloed van tijdschriftadvertenties neemt echter niet meer toe.

Online advertenties zijn de nummer 3 als het gaat om beïnvloeding. Maar behalve in Japan en Zuid-Korea, waar de bekende banners en pop-ups nog meer effect hebben dan tv-commercials, loopt de interesse van consumenten snel terug.

Consumenten vinden online reclame een stuk storender dan gedrukte advertenties. Ondanks de enorme groei van het internetgebruik blijft de invloed van internetreclame op het koopgedrag volgens het onderzoek al met al relatief laag. Gesponsorde zoekresultaten werken nog het best.

Wat impact betreft wordt online adverteren gevolgd door krantenadvertenties en radiocommercials.

Deloitte in zijn jaarlijkse State of the Media Democracy. Hiervoor ondervroeg Deloitte wereldwijd 13.000 consumenten in zeven landen naar hoe ze omgaan met media.

Reacties